fredag 27 april 2012

Stafettbloggningsutfrågning.

Fick den här stafettbloggningsutfrågningen av Caroline Hainer http://www.jazzhands.se/
Klart som fan att jag svarar.

1. Vilken är den jobbigaste egenskapen hos en annan människa?
Elakhet.


2. Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv?
John Goodman.


3. Är det poesi eller bara banalt när Bruce Springsteen sjunger “Wrap your arms ’round my engine”?
Poesi.


4. Bästa superhjälten? (fri tolkning på frågan)
Spindelmannen.


5. Berätta om en gång då du gjorde bort dig rejält. Alltså REJÄLT.
Jag sket ner mig på jobbet en gång efter kinesisk buffé, sprang in till damen som satt mittemot mig och skrek "Jag har skitit ner mig, jag måste åka hem" samtidigt som jag viftade med en genomskinlig påse med de nerskitna fillingarna i.Hade lagt pappershandukar i byxorna i fall det skulle hända igen, tog en taxi hem, när jag kommer hem vet inte min fru om hon ska skratta eller gråta, när hon ser att en pappershanduk tittar ut ur byxbenet börjar hos asgarva.


6. När grät du senast?
2007


7. Hur känner vi varann egentligen?
Jag kände igen dig från internet på Stockholms Filmquiz, jag gick fram och presenterade mig.Senare på kvällen (då jag hade druckit några öl) frågade jag dig vad ni fick för poäng, du svarade och jag sa triumferande att vårt lag hade högre poäng.Du tittade på mig och sa "Grattis, gå hem och skaffa dig ett liv nu", sen addade jag dig på Facebook.


8. Har du en theme song?
Annies Song, Ace of Spades, Tougher Than the Rest.


9. Kan du några vitsar?
Jean-Claude letade under sängen, fann damm (snodd av Jon Skäre).


10. Om en affär snodde 300 kronor av mig och vägrar erkänna det, har jag då rätt att sno varor i denna affär till ett värde av 300 kronor?
Ja, du står över lagen.


11. Vad läser du just nu?
Förutom Cinema Sewer och Video Ferox som jag alltid återvänder till så är det Giorgio Falletis Jag Dödar.

1 kommentar:

Ulla-Marie sa...

Svårt att klå bajs i genomskinlig plastpåse.